Diet Soda, Watch Your Kidneys!

Diet Soda, Sodium Tied to Kidney Trouble: Studies
It’s more proof that what you eat and drink affects health, researchers say

(HealthDay News) — A diet high in salt or artificially sweetened drinks increases the risk of kidney function decline, two studies show.

“There are currently limited data on the role of diet in kidney disease,” researcher Dr. Julie Lin, of Brigham and Women’s Hospital in Boston, said in a news release. “While more study is needed, our research suggests that higher sodium and artificially sweetened soda intake are associated with greater rate of decline in kidney function.”

The first study looked at diet and kidney function decline in more than 3,000 women enrolled in the national Nurses’ health Study. The researchers found that “in women with well-preserved kidney function, higher dietary sodium intake was associated with greater kidney function decline, which is consistent with experimental animal data that high sodium intake promotes progressive kidney disease.” Read more…

Posted via email from chirowellnessnews’s posterous

Comments on this entry are closed.